lördag 4 augusti 2018

Månadsrapport (första) Juli

Månadsrapport Juli



Jag har tidigare gjort en rapport varje kvartal för att stämma av hur mycket mina aktier är värda och hur stora mina respektive innehav är av portföljen, men har har alltså nu bestämt mig för att göra detta varje månad istället.



6,03 % avkastade portföljen under juli månad och det är något jag är ganska nöjd över.
Hade jag haft någon lägre exponering mot en aktie så hade den blivit högre.

Mitt totala aktievärde är nu 303 532:-
skönt att komma över 300 000 men ingen speciell målsumma jag har.

Nu har snart alla Q2 rapporter kommit in men jag avvaktar fortfarande mitt största innehavs rapport där förväntningarna är stora och värderingen är väldigt hög.
Jag är långsiktig och säljer inte av något utan hoppas att förväntningarna kan slås och man kan se att de växer in i värderingen.



Börjat läsa Factfulness

Jag är väldigt intresserad av omvärlden och hur vi ska kunna göra jorden till en bättre plats hela tiden därför har jag tittat på många TED-talks med professorn Hans Rosling och även läst hans första bok "hur jag lärde mig förstå världen"
Hans andra bok som han skrivit tillsammans med sin son och sin svärdotter heter alltså Factfulness och handlar om att världen faktiskt blir bättre och bättre. Ska bli väldigt intressant och rolig läsning.

Återkommer med en recension.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Perfektion är inte för investerare

Investeringar handlar inte om perfektion. Det handlar om ett kontinuerligt och evigt lärande genom misstag och erfarenhet i både upp och n...