onsdag 1 augusti 2018

26 % avkastning första halvan av året




Har haft en bra avkastning första halvan av året men är väldigt ödmjukt inställd till det. En hel del tur där väldigt många av mina bolag har avkastat mer än vad jag själv räknat med. Har fortfarande väldigt många timmar kvar för att lära mig att räkna på bolag så det kan vara så att en del av bolagen ändå är rätt värderade.

För mig spelar det egentligen ingen roll vad aktien står i, jag försöker analysera bolag, ägare och tillväxt på ett ganska enkelt sätt och är långsiktig ägare i det jag tror på.

Jag är 100% investerad, försöker inte pricka några toppar eller bottnar utan märker att jag förlorar mer pengar på det och mitt psyke kräver avsevärt mycket mer träning för att klara av att försöka timea marknaden.

Det bästa sättet för mig
att skydda mig mot en beartrend är att vara med i bulltrenden.

Jag ligger alltså just nu över mitt långsiktiga mål om 20%/år, men är som sagt ödmjuk till det och försöker hålla mig till det som är bra för mig långsiktigt.
Märker också att ju mer jag lär mig, desto mer finns det att lära.

/DM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Perfektion är inte för investerare

Investeringar handlar inte om perfektion. Det handlar om ett kontinuerligt och evigt lärande genom misstag och erfarenhet i både upp och n...