tisdag 31 juli 2018

Världens Bästa Sparapp?


God dag!


En app jag använder mig av för sparande är appen Dreams.
Det är en otroligt smart app som är kopplad mot Ålandsbanken.  

Jag använder den för lite mindre sparande till roliga resor eller händelser jag vill göra.
Ett exempel: Startade en överföring på 300 kronor i månaden för att åka på en weekendresa till Prag med min sambo och efter ett år hade jag sparat 3600. OCH, det som är så fiffigt och roligt med denna appen är också att det finns en "tjuv", en tjuv som går in och snor pengar från mitt lönekonto till mitt sparande när jag som minst anar det. Jag minns inte exakt hur mycket det var jag fick ihop tillslut men det var alltså de 3600 + det som tjuven hade nallat under året från mitt lönekonto. Väldigt roligt och de små summorna tjuven tar märker man inte av.

Du bestämmer dig för din dröm,  ansluter helt enkelt ditt lönekonto till appen och startar en automatisk överföring.

Ha en fin dag!


Här kommer en liten inspirationsvideo.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Perfektion är inte för investerare

Investeringar handlar inte om perfektion. Det handlar om ett kontinuerligt och evigt lärande genom misstag och erfarenhet i både upp och n...