måndag 23 juli 2018

Start

Då jag använder denna bloggen främst för min egen skull och för att i framtiden kunna diskutera med andra duktiga investerare, företagare och bloggare så kommer det från början vara mest egna tankar och inte så mycket fakta.

Jag har läst och investerat i aktier i två och ett halvt år och är otroligt glad att jag har tagit steget dit.
Tidigare i livet har jag gjort precis det som fallit mig in och pengar har aldrig funnits mer än det som behövts för stunden och sparade pengar har alltid gått till att resa.
Och det är det pengarna kommer fortsätta att gå till, men med en betydligt bättre balans.

Intresset har funnits väldigt länge och jag blev medlem i Unga aktiesparare när jag var runt 18 år gammal men har aldrig fått någon annan intresserad och därför inte tagit tag i det.

Nyår 2015/2016 började jag på riktigt läsa på och hitta bloggar som gjorde mig väldigt inspirerad.
Jag funderade på hur jag skulle göra för att lära mig detta på enklast sätt och kom fram till att det är nog bara att köpa lite aktier och sen ta det därifrån.

Två och ett halvt år senare har lärt mig väldigt mycket på kort tid och ser fram emot att lära mig så mycket jag bara orkar.

Min strategi växlar en del och jag har två olika portföljer, en där jag månadssparar i ett antal blandade bolag och en där jag är mer aktiv och försöker köpa när det känns billigt och sälja av lite när det känns dyrt. Men grundtanken är att vara långsiktig i de aktier där jag förstår vad det är dom gör och som jag tror kan ha en bra framtid till mötes.

Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Perfektion är inte för investerare

Investeringar handlar inte om perfektion. Det handlar om ett kontinuerligt och evigt lärande genom misstag och erfarenhet i både upp och n...