torsdag 9 augusti 2018

Vad gör miljonerna för skillnad egentligen?


Det här skrev jag av mig för några dagar sedan: 


”Jag sitter just nu på ett sjukhus i Sverige där en nära anhörig på 8 (ÅTTA) veckor gått från att -vi ser förändringar på levern, till att livet handlar om timmar. Huvudet snurrar och hjärnan klarar inte riktigt av att ta in allt som händer. När jag sitter här i en stol med människor omkring mig som gråter, kramas och sörjer så börjar jag fundera på vad det är man strävar efter? Vad vill jag med alla pengar när det ändå kan sluta så här när som helst.

Eller som en äldre släkting sa när vi fick reda på det - Ibland undra ja va en gräver ette? 
Och ju mer jag sitter här och tänker, desto mer förstår jag att det är tiden jag strävar efter, inte pengarna. Pengarna är bara verktyget som ska göra att jag kan umgås mer med dom jag älskar och för att hjälpa andra till ett bättre liv.”

Cancern tog en person ifrån oss och ingenting kommer någonsin bli som det har varit. 


Men jag vill vända det till något positivt så länge ilskan och tomheten finns inom mig.

Jag hade tänkt köra denna bloggen utan några Ads eller reklamer men har nu bestämt mig för att utmana andra istället. Jag kommer att försöka lära mig hur det funkar med ads och sen skänka 50% av det jag tjänar på bloggen, vilket just nu är 0 kronor.
När min inkomst och/eller portfölj växt till sig mer så kommer jag att skänka 100%. Men även om jag själv inte kan bidra just nu, så vill jag försöka få igång en butterfly-effekt där jag hoppas att så många som möjligt vill vara med och bidra. Det räcker med 1% av bloggens eller hemsidans intäkter om man vill. Mina pengar kommer gå till Fru Berta Kamprads stiftelse för forskning och bekämpning av cancersjukdomar. Men det är helt och hållet upp till sig själv vart man vill skänka. Och finns det någon vänlig själ där ute som på något sätt vet hur jag enklast gör för att få adsense godkänt eller hur jag kan starta en insamling på bloggen på något sätt så får ni gärna skriva ett PM.

Varje månad kommer jag redovisa intäkter för bloggen och även summan jag skänker till stiftelsen i samband med min månadsrapport för portföljen.
Alla tips och idéer är väldigt tacksamma.

Ta hand om varandra 
#fuckcancer

Inlägget innehåller reklam genom annonslänkar för Storytel.
Och för att matcha den med mitt inlägg så finns det otroligt bra böcker för dig som förlorat eller lever med någon närstående som har cancer. Jag har bara lyssnat på en bok än så länge som heter "Att stå nära cancer" av Ola Ringdahl och den är väldigt bra.
;

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Perfektion är inte för investerare

Investeringar handlar inte om perfektion. Det handlar om ett kontinuerligt och evigt lärande genom misstag och erfarenhet i både upp och n...