fredag 2 november 2018

Portföljen fortsätter upp


 Kort månadsuppföljning med fortsatt tillväxt.

Oktober månad såg ganska grå ut i portföljen men räddades upp av gamblingsektorns vändning sista veckan. Jag trodde inte vändningen skulle komma så fort men jag ser gamblingsektorn som ett av de defensiva valet i börsens oroliga tider. Eller är det ens oroligt? HSI säger annat.

Lågt värderade och icke cykliska tillsammans med en sund reglering gör att det känns lugnt att äga de bolag jag gör i sektorn.

Den aktie som jag är mest orolig för är LeoVegas p.g.a deras exponering mot Storbritannien men fortsätter det som det gjort tidigare med NDC och RDC och inget större ändrats i Q3 rapporten så försvinner orosmolnen ganska fort i mina ögon. Vill se att den organiska tillväxten börjar ta fart igen efter att ha fokuserat mer marknadsföring på förvärven under senaste kvartalen. Och visst har de en del att bevisa till alla tvivlare just nu.

Jag tittar inte alls så mycket på varken portfölj eller twitter just nu men följer såklart alla rapporter och försöker bara ta det lugnt även i volatila tider. Det verkar gå ganska bra i alla fall. 
Mitt fokus just nu är på jobb och distansutbildning.

Trevlig helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Perfektion är inte för investerare

Investeringar handlar inte om perfektion. Det handlar om ett kontinuerligt och evigt lärande genom misstag och erfarenhet i både upp och n...